Walka o klienta

Jak bardzo cenny jest każdy klient wiedzą wszyscy przedsiębiorcy, biznesmeni, których powodzenie, przychody i rozwój firmy zależą właśnie od ilości klientów, korzystających w ich usług. Pozyskiwanie nowych klientów jest trudnym procesem. Nowy klient musi dokładnie zapoznać się w oferowaną usługą i przede wszystkim musi zaufać firmie, która usługę tę oferuję. W jaki sposób rozbudzić to zaufanie w kliencie i przede wszystkim jak utrzymać klientów przy sobie?

Od kilku lat bardzo wiele firm wprowadza programy lojalnościowe dla klientów. Jest to coraz bardziej modne, dobre rozwiązanie marketingowe, które ma na celu utrzymywanie dobrych relacji z klientami, podtrzymywanie w nich zaufania do oferowanych usług i wzbudzanie chęci ciągłego z nich korzystania. Według tych programów budowanie relacji z klientami [biznes.lumo.pl] powinno opierać się na pewnych zasadach. Oczywiście obydwie strony muszą zyskiwać pewne korzyści, płynące z wyżej wymienionych programów. Dla firmy, korzyścią będzie ciągły kontakt z klientem, który jeszcze długo, długo będzie korzystał z jej usług, ponieważ będzie to dla niego opłacalne. A w jaki sposób? Co takiego oferują firmy klientom, aby zostali oni przy ich usługach? Możliwości jest co najmniej kilka.

Najprostszym przykładem programu lojalnościowego jest zbieranie punktów za każdą pobraną usługę, przykładowo za zakupy. Następnie punkty te wymieniane są na nagrody, upominki. Kolejną formą programu lojalnościowego jest otrzymywanie rabatów na kolejne zakupy, kolejne skorzystanie z usług danej firmy. Innymi sposobami są organizowane konkursy, a także karty klientów [biznes.lumo.pl], które są źródłem rabatów. Takie karty zazwyczaj wprowadzane są dla stałych klientów. Chociaż ostatnio coraz częściej spotykamy się z takimi opcjami już na wstępie korzystania z usług danej firmy. No cóż walka o klienta trwa. Firmy prześcigają się w wymyślaniu coraz to lepszych i bardziej opłacalnych rozwiązań, aby tylko pozyskiwać nowych klientów, a pozyskani, aby nie zrezygnowali ze współpracy. Dokąd jednak mogą prowadzić takie rozwiązania? Odpowiedź na to pytanie będzie stanowić kolejne rozważania dotyczące tego tematu.

Przeczytaj jak powinien wyglądać Wystrój sklepu i wybory konsumentów